Bo i röd stuga - Visit Blekinge

ArrivalGuides

Digitala annonser

Vill du se hur ArrivalGuides ser ut? Spana in guiden här

 

Utomlands

Visit Blekinge genomför 4 kampanjer under 2019. Fokus är på vår och sommar. Inriktningen är starka och unika besöksmål i Blekinge till utvald målgrupp och målmarknad. Annonserna synkroniseras med Visit Blekinges kampanjer på webb, sociala medier och digitala annonser.

Erbjudande:

Vill du synas lite extra i samband med kampanjerna? Investera i ökad synlighet med en egen annons. Hur? Kontakta [email protected]

 

Kampanj 1

I Love Blekinge - Visit Blekinge

 

"I Love Blekinge"

Period: Februari 2019

Kampanjlängd: 2 veckor

Målmarknad: Danmark, Sverige

Månadstema: I Love Blekinge

Beskrivning: "I Love Blekinge" är en kampanj med inriktning på stugboende, semester, vandrarhem och camping i Blekinge. Fokus på stugliv, älskade campingplatser, ö-luffa, sommarupplevelser, sjöar, vikar, strandbad, en dag vid havet med mat och äventyr.

Call to Action: Medvetandegöra, inspirera, boka paket, leda trafik till visitblekinge.se med ännu fler erbjudanden.

 

 

Kampanj 2

Fishingdestination Blekinge - Visit Blekinge

 

"Fishingdestination Blekinge"

Period: Mars 2019

Kampanjlängd: 2 veckor

Målmarknad: Tyskland

Månadstema: Bästa läget i Blekinge

Beskrivning: "Fishingdestination Belkinge" visar upp Blekinges fiskeupplevelser och fiskevatten som håller världsklass. Fokus på det varierade utbudet av fiske, fiskeguidning, Blekinge Big Bite, fiskpremiärer, once in a lifetime och fiskedrömmar.

Call to Action: Medvetandegöra, inspirera, boka fiskepaket, leda trafik till landingssida för visitblekinge.se med fler erbjudande och direkt till fiskeaktörerna.

 

 

Kampanj 3

Blekinge Adventures - Visit Blekinge

 

"Blekinge Adventures"

Period: April 2019

Kampanjlängd: 2 veckor

Målmarknad: Holland

Månadstema: Premiärer och primörer

Beskrivning: Kampanj med inriktning på Blekinge outdoor och naur, wildwoods and wonderful water, vildmarksliv, havskajak, hållbart semestrande, ARK56, Blekingeleden, cykelleder, outdoor cooking, äventyrsöar, outdoorfestivaler, paddla i vildmarken och djursafari.

Call to Action: Boka paket, leda trafik till landingssida på visitblekinge.se med outdoor i fokus.

 

 

Kampanj 4

taste

 

"Taste of Blekinge"

Period: Augusti-oktober 2019

Kampanjlängd: 3 månader

Målmarknad: Tyskland

Månadstema: Blekinge underbara vatten, Blekinges Smaker, Made in Blekinge

Beskrivning: En mer övergripande kampanj med inriktning på Blekinges unika boende, kultur, historia och matupplevelser. Boende, vi fokuserar på hotell, unika boenden och paket med övernattning&äventyr, som sticker ut lite, när man ska övernatta i Blekinge. Mat, här kommunicerar vi unika matupplevelser man kan få i Blekinge. Vi lyfter fram restauranger, kaféer och matproducenter som är intressanta för måltidsturismen. Kultur & Historia lockar besökare till Världsarvstaden Karlskrona och våra historiska byggnader, guidade turer och spännande skatter som upptäckts i havet och på land.

Call to Action: Medvetandegöra, inspirera, Boka paketerade mat- och boenderundor, leda trafik till landningssida på visitblekinge.se.

 

Kontakta oss:

Håkan Andersson, VD

Linda Sjunnesson, Marknadskoordinator

Malin Olesand, Webb- & Marknadskoordinator