ARK56Sweden

Digital strategi

Med en digital närvaro där besökarna befinner sig vill vi inspirera fler att uppleva Blekinge, trivas och vilja komma tillbaks igen. Det gör vi med innehållsmarknadsföring via våra digitala plattformar visitblekinge.se och ArrivalGuides. Vi kommunicerar i sociala medier, genom riktade marknadsinsatser, via Travel Trade och tillsammans med samarbetspartners.

Vi omvärldsbevakar aktivt för att matcha ett relevant innehåll med produkterbjudanden som ger ett mervärde till besökaren, långsiktigt med hög kvalitet.

 

Våra teman

2020 års kommunikationsplan är fylld med innehåll och erbjudanden som fokuserar på Blekinges unika och specifika upplevelser inom följande teman:

  • Natur & Skärgård
  • Outdoor & Äventyr
  • Konst, Kultur & Historia
  • Mat & Måltid

Budskapet riktar vi till utvalda målgrupper inom våra prioriterade målmarknader:

  • Sverige
  • Danmark
  • Tyskland
  • Polen
  • Nederländerna

 

Kanalval

Våra primära kanalval är dom digitala plattformarna visitblekinge.se och ArrivalGuides. Sociala medier via Facebook, Instagram, Twitter och YouTube tillsammans med Nyhetsbrev, PR & kommunikation.

Vi positionerar oss genom sökordsoptimering- och marknadsföring, fokuserar på relevant innehåll med hög kvalitet. Genom att synkronisera våra marknadsinsatser med ett tema varje månad tillsammans med våra medlemsföretag och samarbetspartners ökar vi vår synlighet online.

Alla våra insatser mäts för att att säkerställa "best performance" alltid!